Jak co roku uczennice i uczniowie realizują projekty filozoficzne.
Klasa Ic zaprezentowała filmy zawierające wywiady z filozofami (Talesem, Demokrytem, Parmenidesem, Heraklitem, Empedoklesem, Sokratesem i sofistami, Platonem). Licealiści wcielili się w role dziennikarzy, filozofów, scenarzystów i filmowców. Z kolei uczennice i uczniowie klasy Ia zmierzyli się w debacie oksfordzkiej, dyskutując, czy media społecznościowe zachęcają do myślenia. Role opozycji i propozycji zostały wylosowane przed samą debatą, ponieważ ta aktywizująca metoda pracy służyła kształceniu zarówno umiejętności formułowania argumentów, jak i pozwalała na kształtowanie umiejętności spojrzenia na problem z różnych perspektyw.
Prezentacji rezultatów projektów towarzyszyli uczniowie innych klas oraz niezależne jury.
Dziękuję wszystkim uczestnikom projektów oraz obserwatorom i oceniającym uczniowskie propozycje za aktywny udział w wydarzeniu.
Katarzyna Nogły
Zdjęcie: Paulina Bluszcz