W kolejnej odsłonie projektów filozoficznych klasa I b zaprezentowała filmowe wywiady z greckimi filozofami: Parmenidesem, Demokrytem, Platonem, Talesem z Miletu, Heraklitem z Efezu, Sokratesem, Empedoklesem i Anaksymandrem. Uczennice i uczniowie wcielili się w role dziennikarzy, filozofów, scenarzystów, scenografów, kamerzystów i reżyserów. Poziom merytoryczny i artystyczny wszystkich prezentacji był wysoki. Wymagająca uczniowska widownia i surowe, choć życzliwe, jury, obejrzało wszystkie filmy w skupieniu i … dobrym nastroju. Niecodziennie bowiem można było zobaczyć artystyczne wcielenia filozofujących matfizowców. Celem projektu – oprócz oczywiście pokazania skomplikowanych filozoficznych treści w przystępniejszy sposób – było także doskonalenie trudnej umiejętności efektywnej współpracy w zespole oraz rozwijanie kreatywnego wyrażania myśli poprzez film. Projekt wpisuje się także w realizację jednego z kierunków polityki oświatowej (Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy […]).




