Klasa IIIf zrealizowała projekt edukacyjny „Zapraszamy do Nawłoci”, łączący język polski z przedsiębiorczością i wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczennice i uczniowie w trzech grupach przygotowali bogate oferty biznesowe promujące pobyt w Nawłoci. Formę przedsięwzięcia oraz kampanię reklamowo-promocyjną każda z grup wybrała samodzielnie. Obejrzeliśmy pomysłowe filmy, wywiady, reklamę outdoor, klasyczne ulotki reklamowe. Kreatywność licealistów ograniczały jedynie realia powieściowej Nawłoci z „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego. Jednak wspomniane „ograniczenie” okazało się ciekawym wyzwaniem. Tęsknota za tradycyjną ziemiańską sielanką okazała się dla „przedsiębiorców” doskonałą motywacją do stworzenia atrakcyjnych planów biznesowych. Realia powieści z dwudziestolecia międzywojennego z powodzeniem można było zaadaptować do czasów współczesnych. Perypetie literackich bohaterów widziane z perspektywy licealistów były dodatkowym (czasem żartobliwym) atutem poszczególnych realizacji.
Katarzyna Nogły
Zdjęcia z folderu reklamowego: hutterstock/com/pl/ai–image-generator