Skip to content

Zaczynamy!
Wspaniała nagroda - wycieczka do Szkocji! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
21.04.2017.

Krzysztof Kaletka z kl. 2F zajął II miejsce w plastyczno-językowym Międzynarodowym Konkursie LinguaArt.eu pod hasłem "Słowem malowane" w kategorii "język angielski" (opiekun p. Barbara Leftih). W tym samym konkursie Angelika Przeliorz (kl. 2D) otrzymała wyróżnienie w kategorii "język rosyjski" (opiekun p. Mariola Madzia). Są to wyróżnienia wyjątkowe, ponieważ na konkurs nedesłano ponad 700 prac z 15 krajów! Nagrody są również wyjątkowe - za zdobycie II miejsca Krzysztof pojedzie na wycieczkę do Szkocji! Gratulujemy!

Mariola Madzia

Sukces w konkursie Know America 2017 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
21.04.2017.
Uczennica klasy Ib, Joanna Szymik, została laureatką konkursu Know America, zorganizowanego przez Ambasadę Stanów Zjednoczonych w Warszawie i otrzyma indeks na studia I stopnia w Ośrodku Studiów  Amerykańskich UW. Oprócz zdobytej wiedzy i nagrody, była to również bardzo ciekawa przygoda lingwistyczna. Gratulujumy i życzymy powodzenia w nastepnej edycji konkursu za rok. Kolejne nagrody do zdobycia i fantastyczne przeżycia gwarantowane!

opiekun Stefania Gajerska

Wymiana polsko-francuska Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Sylwia Bandyga
20.04.2017.

Tegoroczna wymiana została współfinansowana z budżetu miasta Rybnika poprzez dotację przyznaną Stowarzyszeniu Współpracy Międzynarodowej Rybnik-Europa na realizację zadania pod nazwą "Wyjazd młodzieży rybnikckiego liceum  na wymianę do Saint-Vallier".

30 marca 2017 roku pod opieką pani Jolanty Bieńkowskiej i pani Marii Dziedzic wybraliśmy się w podróż do naszych przyjaciół z Saint-Vallier. Zanim dotarliśmy do Burgundii, odwiedziliśmy stolicę Francji. Zwiedzanie Paryża zaczęliśmy od wyspy Cité z jej najsłynniejszym zabytkiem katedrą Notre-Dame.  Kolejnym punktem programu była wizyta w Luwrze. Mona Lisa, Wenus z Milo, Nike z Samotraki i inne arcydzieła wywarły na nas ogromne wrażenie. Następnie, po spacerze przez Place de la Concorde i Pola Elizejskie oraz kolacji w restauracji „Monte Carlo”,  dotarliśmy do Łuku Triumfalnego, ze szczytu którego podziwialiśmy panoramę miasta . Wieczorem pojechaliśmy metrem do hotelu na przedmieściach Paryża.

Drugi dzień wizyty w stolicy Francji zaczęliśmy od zwiedzania Wieży Eiffla. Piękna pogoda pozwoliła nam na podziwianie widoku miasta ze szczytu wieży. W programie dnia znalazły się również: zwiedzanie Hôtel des Invalides, w którym znajduje się grobowiec Napoleona Bonaparte, wizyta w Musée d’Orsay (największe dzieła impresjonistów), kolacja w restauracji Flunch obok centrum Pompidou.  Po zapadnięciu zmroku stateczek zabrał nas na rejs po Sekwanie. Mieliśmy okazję zobaczyć pięknie oświetlone zabytki i iluminacje Wieży Eiffla.  Trzeciego dnia wyruszyliśmy do dzielnicy Montmartre. Zobaczyliśmy Bazylikę Sacré-Coeur, Place du Tertre, Place Pigalle i Moulin Rouge. Pobyt w Paryżu zakończyliśmy około 14.00 ruszając w kierunku Burgundii, do Saint –Vallier.

W niedzielny wieczór  zostaliśmy serdecznie powitani przez mieszkańców i władze miasta. Zapoznawaniu się z rodzinami goszczącymi towarzyszyło wiele emocji. Następnego dnia udaliśmy się z wizytą do miejscowego gimnazjum: Collège Nicolas Copernic. Pani dyrektor przedstawiła nam szkołę, następnie nasza młodzież uczestniczyła w zajęciach francuskich kolegów. Po południu zwiedziliśmy biura merostwa Saint-Vallier oraz zostaliśmy przyjęci przez mera miasta, pana Alaina Philiberta.

We wtorek pojechaliśmy do stolicy Burgundii – miasta Dijon. Wizyta z przewodnikiem pozwoliła nam poznać historię Dijon i książąt Burgundii oraz obserwować ciekawostki architektoniczne miasta. W południe zostaliśmy zaproszeni do urzędu miasta na tradycyjny apéritf. Spotkaliśmy się z panem Diouf, kierownikiem działu ds. relacji międzynarodowych.

W środowy poranek wyruszyliśmy na zwiedzanie monasteru Brou w Bourg-en-Bresse, arcydzieła architektury późnego gotyku. Zabytek ten w 2014 roku zdobył tytuł „Ulubionego zabytku Francuzów”.  Następnie przenieśliśmy się w średniowieczne klimaty dzięki wizycie w malowniczym miasteczku Pérouges, zaliczanym do najpiękniejszych miasteczek we Francji.

Czwartkowy dzień zajęła nam wycieczka do Chamonix. Wyruszyliśmy już o 6.00 rano, ale wczesne wstawanie zrekompensowały nam wspaniałe krajobrazy francuskich Alp. Wjechaliśmy wagonikami na szczyt Aiguille de Midi, skąd rozciąga się piękny widok na Mont Blanc. Odważni mogli zrobić „ le pas dans le vide” czyli krok w próżnię i pozwolić się sfotografować  w szklanej wypustce, zawieszonej  na blisko 4000 m wysokości. Po obiedzie, składającym się z sałatki, tartiflette (tradycyjna alpejska zapiekanka) i deseru, wyruszyliśmy kolejką na lodowiec Mer de Glace.

W piątek zabrano nas do Paray-le-Monial, miejsca pielgrzymek porównywanego do polskiej Częstochowy. Słoneczne popołudnie spędziliśmy w Diverti Parc – parku rozrywki, gdzie młodzież mogła skorzystać z wielu plenerowych atrakcji.

Wieczorem w Saint-Vallier czekała na nas kolejna atrakcja: uroczyste przyjęcie ze wszystkimi rodzinami goszczącymi oraz delegacją z Urzędu Miasta Rybnika. Przyjęcie odbyło się w sali im. Nelsona Mandeli w dzielnicy Gautherets. Wieczór zaczął się od części oficjalnej. Przemawiali m.in.: mer Saint-Vallier Alain Philibert, przewodniczący Comité de Jumelage Julien Garçon i wiceprezydent Miasta Rybnika Janusz Koper. Potem nadszedł czas zabawy. Tańce, rozmowy, zabawa skończyły się po północy.

W sobotę można było dłużej pospać, ponieważ każdy uczestnik wymiany spędzał dzień ze swoją francuską rodziną.

Pożegnaliśmy Saint-Vallier w niedzielny poranek, 9 kwietnia o godz. 11.00. Było trochę kłopotu ze spakowaniem wszystkich bagaży i żalu, że trzeba się rozstać.

Kolejna wymiana polsko-niemiecka Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Dominika Tlałka-Mackiewicz
13.04.2017.
Od 29.03. - 05.04.2017 gościliśmy w szkole uczniów z naszej partnerskiej szkoły w Niemczech - Gymnasium im Loekamp. Nasi Goście zwiedzili szkołę, wzięli udział w zajęciach, zobaczyli Kraków oraz Kopalnię Soli w Wieliczce, jak również wybrali się do Oświęcimia. Nie zabrakło również takich atrakcji jak warsztaty z rękodzieła zorganizowane przez nasze nauczycielki p. Agnieszkę Dudek-Pomykoł i Barbarę Leftih. Weekend naszi goście spędzili na indywidualnym programie w rodzinach goszczących. Przepiękna pogoda dopisała nam jak zawsze, uczniom i ich opiekunom bardzo się podobało w Polsce, wszyscy czekamy na naszą rewizytę we wrześniu w Niemczech.

XV Olimpiada Lingwistyki Matematycznej Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Joanna Kondys
12.04.2017.

Z radością informujemy, że nasze uczennice : Anna Drewniok z klasy II f oraz Dorota Głosz z klasy III d zostały Finalistkami XV Olimpiady Lingwistyki Matematycznej

Serdecznie gratulujemy i życzymy wielu dalszych sukcesów!

Jak co roku Diamentowy Indeks AGH z fizyki dla uczniów naszej szkoły! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Joanna Kondys
12.04.2017.
Z radością informujemy, że troje uczniów naszej szkoły uzyskało tytuł Laureata Ogólnopolskiej Olimpiady "O Diamentowy Indeks AGH" z fizyki.

Serdecznie gratulujemy Monice Klimek  z klasy 3b ,  Adamowi Pawłowskiemu z klasy 3a oraz Wojciechowi Adamcowi z klasy 2b.

Wojtek i Adam przygotowywali się pod opieką p. Grzegorza Łopatki, a  Monika pogłębiała wiedzę pod czujnym okiem p. Romualda Kondysa.

Życzymy dalszych sukcesów !!!

Ponownie w CERN! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
11.04.2017.

W dniach od 21 do 25 marca troje uczniów II LO: Łukasz Bartoszek  z klasy IA, Paweł Maciończyk z klasy IIB i Adam Pawłowski z klasy III A uczestniczyło w warsztatach naukowych dla laureatów konkursów fizycznych zorganizowanych przez polskich pracowników naukowych Europejskiej Organizacji  Badań Jądrowych CERN pod Genewę. Koordynatorem projektu był absolwent naszego liceum dr Arkadiusz Gorzawski. CERN dysponuje największym obecnie akceleratorem – Wielkim Zderzaczem Hadronów (LHC) i to tutaj potwierdzono istnienie Bozonu Higgsa. Warsztaty obejmowały serię wykładów, zajęcia doświadczalne oraz wycieczki. W tym czasie uczniowie zapoznawali się z niezwykle zaawansowaną technologicznie aparaturą badawczą oraz  poszerzali swoją wiedzę z zakresu fizyki cząstek elementarnych, sposobów ich wytwarzania i detekcji.

Dziękujemy i liczymy na dalszą współpracę!

Podziękowanie Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
11.04.2017.

W dniu 8 kwietnia prezentowaliśmy naszą ofertę edukacyjną w szkole. Pragnę serdecznie podziękować wszystkim Uczniom, Nauczycielom, Pracownikom oraz Rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie Dnia Otwartego.

Maria Malinowska

Dyrektor Zespołu Szkół nr 2

Diamentowy Indeks AGH z matematyki dla uczniów naszej szkoły! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Ewa Tokarz
10.04.2017.

Z radością informujemy, że troje uczniów naszej szkoły uzyskało tytuł laureata Ogólnopolskiej Olimpiady "O Diamentowy Indeks AGH" z matematyki.

Gratulujemy Monice Klimek i Karolinie Słomce z klasy 3b oraz Adamowi Pawłowskiemu z klasy 3a.

Monika i Karolina przygotowywały się pod opieką p. Ewy Tokarz, a Adam  pracował z p. Kariną Łępicką.

Serdecznie gratulujemy!!

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 37 - 45 z 417

Gimnazjum

strona www Gimnazjum Dwujęzycznego nr 18 w Rybniku:

g18.rybnik.pl

Zamów biuletyn

Logowanie

Hasło?

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. A. FRYCZA MODRZEWSKIEGO w Rybniku jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł "Złotej Szkoły 2017".

bip

nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole

Z angielskim do źródeł wiedzy

portal rybnik.com.pl

Odilla, Roman,
Seweryn, Teodor,
Włościsław
Do końca roku zostało 70 dni.