Skip to content
Aktualności
II LO SREBRNĄ SZKOŁĄ PRAWORZĄDNOŚCI Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
25.04.2017.
W VI Ogólnopolskim Rankingu Olimpijskim COPTIOSH 2017 II Liceum Ogólnokształcące w Rybniku znalazło się w grupie szkół, które zajęły miejsca od 11. do 35. i tym samym uzyskało status Srebrnej Europejskiej Szkoły Praworządności RP 2017 roku.

Ogólnopolski Ranking Olimpijski Stowarzyszenia Edukacyjno-Oświatowego COPTIOSH w Białymstoku to zestawienie wyników szkół ponadgimnazjalnych w społeczno-prawnych olimpiadach przedmiotowych, tematycznych i interdyscyplinarnych organizowanych w Polsce przez różne podmioty, w tym SEO COPTIOSH. Wyróżnienie daje szkole prawo do posługiwania się tym statutem oraz zamieszczania loga szkoły danej kategorii, jako placówki, w której edukacja społeczna, europejska, prawna, historyczna i/lub z dziedziny praw człowieka, stoi na wysokim poziomie.

VI Ranking Olimpijski został przygotowany na podstawie osięgnięć w roku szkolnym 2015/2016.

KOLEJNY SUKCES BARTOSZA MODZELEWSKIEGO! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Sylwia Bandyga
24.04.2017.
Bartosz Modzelewski z klasy III f w tym roku szkolnym po raz trzeci został laureatem ogólnopolskiej olimpiady. W sobotę 22 kwietnia 2017 r.  uzyskał tytuł laureata Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie. Bartkowi serdecznie gratulujemy i dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły.
 Jolanta Palińska

Sukces w konkursie Know America 2017 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
21.04.2017.
Uczennica klasy Ib, Joanna Szymik, została laureatką konkursu Know America, zorganizowanego przez Ambasadę Stanów Zjednoczonych w Warszawie i otrzyma indeks na studia I stopnia w Ośrodku Studiów  Amerykańskich UW. Oprócz zdobytej wiedzy i nagrody, była to również bardzo ciekawa przygoda lingwistyczna. Gratulujumy i życzymy powodzenia w nastepnej edycji konkursu za rok. Kolejne nagrody do zdobycia i fantastyczne przeżycia gwarantowane!

opiekun Stefania Gajerska

Ogromny sukces w 41. Olimpiadzie Języka Angielskiego Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
21.04.2017.

Uczeń klasy 3 d, Kacper Grudzień, został laureatem XLI Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Angielskiego plasując się na 8. miejscu w Polsce!
Jest to wybitny sukces naszego ucznia, biorąc pod uwagę specyfikę tego konkursu oraz liczbę osób biorących w nim udział. Według organizatorów w I etapie startowało 24000 uczniów z całej Polski, do II etapu zakwalifikowało się około 600 osób, a laureatów jest 21. Zdobycie w zeszłym roku tytułu finalisty XL Olimpiady Języka Angielskiego dodatkowo zmotywowało Kacpra do ponownego podjęcia wyzwania i próby osiagnięcia najwyższego wyróżnienia.
Gratulujemy i życzymy sukcesów naukowych i zawodowych nie tylko w świecie anglojęzycznym!

opiekun Stefania Gajerska

Wspaniała nagroda - wycieczka do Szkocji! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
21.04.2017.

Krzysztof Kaletka z kl. 2F zajął II miejsce w plastyczno-językowym Międzynarodowym Konkursie LinguaArt.eu pod hasłem "Słowem malowane" w kategorii "język angielski" (opiekun p. Barbara Leftih). W tym samym konkursie Angelika Przeliorz (kl. 2D) otrzymała wyróżnienie w kategorii "język rosyjski" (opiekun p. Mariola Madzia). Są to wyróżnienia wyjątkowe, ponieważ na konkurs nedesłano ponad 700 prac z 15 krajów! Nagrody są również wyjątkowe - za zdobycie II miejsca Krzysztof pojedzie na wycieczkę do Szkocji! Gratulujemy!

Mariola Madzia

Wymiana polsko-francuska Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Sylwia Bandyga
20.04.2017.

Tegoroczna wymiana została współfinansowana z budżetu miasta Rybnika poprzez dotację przyznaną Stowarzyszeniu Współpracy Międzynarodowej Rybnik-Europa na realizację zadania pod nazwą "Wyjazd młodzieży rybnikckiego liceum  na wymianę do Saint-Vallier".

30 marca 2017 roku pod opieką pani Jolanty Bieńkowskiej i pani Marii Dziedzic wybraliśmy się w podróż do naszych przyjaciół z Saint-Vallier. Zanim dotarliśmy do Burgundii, odwiedziliśmy stolicę Francji. Zwiedzanie Paryża zaczęliśmy od wyspy Cité z jej najsłynniejszym zabytkiem katedrą Notre-Dame.  Kolejnym punktem programu była wizyta w Luwrze. Mona Lisa, Wenus z Milo, Nike z Samotraki i inne arcydzieła wywarły na nas ogromne wrażenie. Następnie, po spacerze przez Place de la Concorde i Pola Elizejskie oraz kolacji w restauracji „Monte Carlo”,  dotarliśmy do Łuku Triumfalnego, ze szczytu którego podziwialiśmy panoramę miasta . Wieczorem pojechaliśmy metrem do hotelu na przedmieściach Paryża.

Drugi dzień wizyty w stolicy Francji zaczęliśmy od zwiedzania Wieży Eiffla. Piękna pogoda pozwoliła nam na podziwianie widoku miasta ze szczytu wieży. W programie dnia znalazły się również: zwiedzanie Hôtel des Invalides, w którym znajduje się grobowiec Napoleona Bonaparte, wizyta w Musée d’Orsay (największe dzieła impresjonistów), kolacja w restauracji Flunch obok centrum Pompidou.  Po zapadnięciu zmroku stateczek zabrał nas na rejs po Sekwanie. Mieliśmy okazję zobaczyć pięknie oświetlone zabytki i iluminacje Wieży Eiffla.  Trzeciego dnia wyruszyliśmy do dzielnicy Montmartre. Zobaczyliśmy Bazylikę Sacré-Coeur, Place du Tertre, Place Pigalle i Moulin Rouge. Pobyt w Paryżu zakończyliśmy około 14.00 ruszając w kierunku Burgundii, do Saint –Vallier.

W niedzielny wieczór  zostaliśmy serdecznie powitani przez mieszkańców i władze miasta. Zapoznawaniu się z rodzinami goszczącymi towarzyszyło wiele emocji. Następnego dnia udaliśmy się z wizytą do miejscowego gimnazjum: Collège Nicolas Copernic. Pani dyrektor przedstawiła nam szkołę, następnie nasza młodzież uczestniczyła w zajęciach francuskich kolegów. Po południu zwiedziliśmy biura merostwa Saint-Vallier oraz zostaliśmy przyjęci przez mera miasta, pana Alaina Philiberta.

We wtorek pojechaliśmy do stolicy Burgundii – miasta Dijon. Wizyta z przewodnikiem pozwoliła nam poznać historię Dijon i książąt Burgundii oraz obserwować ciekawostki architektoniczne miasta. W południe zostaliśmy zaproszeni do urzędu miasta na tradycyjny apéritf. Spotkaliśmy się z panem Diouf, kierownikiem działu ds. relacji międzynarodowych.

W środowy poranek wyruszyliśmy na zwiedzanie monasteru Brou w Bourg-en-Bresse, arcydzieła architektury późnego gotyku. Zabytek ten w 2014 roku zdobył tytuł „Ulubionego zabytku Francuzów”.  Następnie przenieśliśmy się w średniowieczne klimaty dzięki wizycie w malowniczym miasteczku Pérouges, zaliczanym do najpiękniejszych miasteczek we Francji.

Czwartkowy dzień zajęła nam wycieczka do Chamonix. Wyruszyliśmy już o 6.00 rano, ale wczesne wstawanie zrekompensowały nam wspaniałe krajobrazy francuskich Alp. Wjechaliśmy wagonikami na szczyt Aiguille de Midi, skąd rozciąga się piękny widok na Mont Blanc. Odważni mogli zrobić „ le pas dans le vide” czyli krok w próżnię i pozwolić się sfotografować  w szklanej wypustce, zawieszonej  na blisko 4000 m wysokości. Po obiedzie, składającym się z sałatki, tartiflette (tradycyjna alpejska zapiekanka) i deseru, wyruszyliśmy kolejką na lodowiec Mer de Glace.

W piątek zabrano nas do Paray-le-Monial, miejsca pielgrzymek porównywanego do polskiej Częstochowy. Słoneczne popołudnie spędziliśmy w Diverti Parc – parku rozrywki, gdzie młodzież mogła skorzystać z wielu plenerowych atrakcji.

Wieczorem w Saint-Vallier czekała na nas kolejna atrakcja: uroczyste przyjęcie ze wszystkimi rodzinami goszczącymi oraz delegacją z Urzędu Miasta Rybnika. Przyjęcie odbyło się w sali im. Nelsona Mandeli w dzielnicy Gautherets. Wieczór zaczął się od części oficjalnej. Przemawiali m.in.: mer Saint-Vallier Alain Philibert, przewodniczący Comité de Jumelage Julien Garçon i wiceprezydent Miasta Rybnika Janusz Koper. Potem nadszedł czas zabawy. Tańce, rozmowy, zabawa skończyły się po północy.

W sobotę można było dłużej pospać, ponieważ każdy uczestnik wymiany spędzał dzień ze swoją francuską rodziną.

Pożegnaliśmy Saint-Vallier w niedzielny poranek, 9 kwietnia o godz. 11.00. Było trochę kłopotu ze spakowaniem wszystkich bagaży i żalu, że trzeba się rozstać.

Kolejna wymiana polsko-niemiecka Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Dominika Tlałka-Mackiewicz
13.04.2017.
Od 29.03. - 05.04.2017 gościliśmy w szkole uczniów z naszej partnerskiej szkoły w Niemczech - Gymnasium im Loekamp. Nasi Goście zwiedzili szkołę, wzięli udział w zajęciach, zobaczyli Kraków oraz Kopalnię Soli w Wieliczce, jak również wybrali się do Oświęcimia. Nie zabrakło również takich atrakcji jak warsztaty z rękodzieła zorganizowane przez nasze nauczycielki p. Agnieszkę Dudek-Pomykoł i Barbarę Leftih. Weekend naszi goście spędzili na indywidualnym programie w rodzinach goszczących. Przepiękna pogoda dopisała nam jak zawsze, uczniom i ich opiekunom bardzo się podobało w Polsce, wszyscy czekamy na naszą rewizytę we wrześniu w Niemczech.

XV Olimpiada Lingwistyki Matematycznej Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Joanna Kondys
12.04.2017.

Z radością informujemy, że nasze uczennice : Anna Drewniok z klasy II f oraz Dorota Głosz z klasy III d zostały Finalistkami XV Olimpiady Lingwistyki Matematycznej

Serdecznie gratulujemy i życzymy wielu dalszych sukcesów!

Jak co roku Diamentowy Indeks AGH z fizyki dla uczniów naszej szkoły! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Joanna Kondys
12.04.2017.
Z radością informujemy, że troje uczniów naszej szkoły uzyskało tytuł Laureata Ogólnopolskiej Olimpiady "O Diamentowy Indeks AGH" z fizyki.

Serdecznie gratulujemy Monice Klimek  z klasy 3b ,  Adamowi Pawłowskiemu z klasy 3a oraz Wojciechowi Adamcowi z klasy 2b.

Wojtek i Adam przygotowywali się pod opieką p. Grzegorza Łopatki, a  Monika pogłębiała wiedzę pod czujnym okiem p. Romualda Kondysa.

Życzymy dalszych sukcesów !!!

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»